Η ομάδα εθελοντών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αποτελείται από φοιτήτριες και φοιτητές που φοιτούν σε Τμήματα του Πανεπιστημίου. Ο αριθμός των εθελοντών κυμαίνεται από 35-70 άτομα. Η ανάγκη δημιουργίας μιας τέτοιας ομάδας προέκυψε το 2015 στο πλαίσιο διοργάνωσης Συνεδρίου του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης (ΠΤΠΕ). Από τότε έχει συμμετάσχει σε άλλα 3 συνέδρια και ποικίλες δράσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, όπως στη διοργάνωση του εορτασμού των 30 Χρόνων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εκδηλώσεις της ομάδας Ρομποτικής TALOS του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ.α.
Η κινητήριος δύναμη που κρατάει αυτήν την ομάδα σε ετοιμότητα είναι η αγάπη των μελών της για τον εθελοντισμό και αυτό τις/τους παρακινεί να πραγματοποιούν όμορφες δράσεις βγάζοντας τον καλύτερο τους εαυτό και το μεγαλύτερο τους χαμόγελο για να ανταποκριθούν σε οποιαδήποτε πρόσκληση- πρόκληση παρουσιαστεί. Η σύσταση της ομάδας μπορεί κάποιες φορές να αλλάζει (μιας και οι φοιτητές/τριες μας αποφοιτούν), αλλά η διάθεση, η προθυμία και το χαμόγελο παραμένει ίδια.
Δημιουργός αυτής της ομάδας είναι η Κατιφένεια-Αγγελική Χατζοπούλου (μέλος ΕΔΙΠ του ΠΤΠΕ). Την ομάδα συμπληρώνουν οργανωτικά η Σεβαστή Θεοδοσίου (Υπ. Διδάκτορας ΠΤΠΕ, γραμματέας ΠΜΣ ΠΤΠΕ) και η Ασπασία Μάντζιου (Υπ. Διδάκτορας ΠΤΠΕ) που υποστηρίζουν κάθε ενέργεια της ομάδας και επιπλέον τη συντονίζουν οι Αγγέλα Ντινώρη φοιτήτρια ΠΤΠΕ, Δαβίδ Μουστάκης φοιτητής ΤΗΜΜΥ και Ευγενία Σινούλη απόφοιτη του προπτυχιακού και ΠΜΣ του ΠΤΠΕ.
Επικοινωνία
Κατιφένια-Αγγελική Χατζοπούλου
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Email: kchatzop@uth.gr
Εντυπώσεις-Μαρτυρίες Εθελοντών
«Η ομάδα έχει μετατραπεί σε μεγάλη παρέα/οικογένεια»
«Κλίμα ομαδικό συνεργατικό μέχρι και οικογενειακό»
«Συνεργαζόμαστε ομαδικά για να πετύχουμε τους κοινούς μας σκοπούς»
«Υπάρχει πάντοτε οργάνωση και η συνεννόηση μεταξύ των μελών είναι άμεση ώστε κάθε απρόοπτο να λύνεται άμεσα!»
«Το περιβάλλον συνεργατικό και γεμάτο ενέργεια και όρεξη για εθελοντισμό!»
«Νομίζω ότι η μεγαλύτερη απόδειξη για το πόσο καλά περνάμε, είναι η επιθυμία μας να συμμετέχουμε κάθε φορά και όπως είπε ένας/ μία εθελοντής/εθελόντρια «Τα λόγια είναι λίγα για να περιγράψουν αυτή την ομάδα-παρέα εθελοντών που έχει δημιουργηθεί. Προσωπικά έχω συμμετάσχει σε τέσσερις δράσεις και θέλω να τις πολλαπλασιάσω» ήταν τα λόγια μιας φοιτήτριας»
«Ενώ πιστεύω ότι το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι μέσα από όλες αυτές τις δράσεις δίνεται η ευκαιρία να δεθούμε με το πανεπιστήμιο και να νιώσουμε πραγματικό κομμάτι του και όχι απλώς άτομα που παρακολουθούν μαθήματα. Και επειδή δε το λέω μόνο εγώ, όπως έγραψε και μία εθελόντρια «Η συμμετοχή μου στη εθελοντική ομάδα του Πανεπιστημίου, μπορώ να πω με σιγουριά πως, είναι μια από τις “ομορφότερες” και τις πιο “δημιουργικές” επιλογές που έχω κάνει μέσα στα τέσσερα πλέον, φοιτητικά χρόνια, που βρίσκομαι στην πόλη του Βόλου. Κάθε φορά που κάποιο καινούργιο event, συνέδριο, διαγωνισμός κ.α., λαμβάνει χώρα στο πανεπιστήμιο μας, δεν αμφιβάλω καν για τη συμμετοχή μου, γνωρίζω ήδη από πριν ότι αυτές οι 2-3 μέρες (ή και 7 ολόκληρες), θα είναι για εμένα μέρες γεμάτες, μέρες που νιώθω τη λέξη “φοιτήτρια” ως κάτι παραπάνω από έναν τίτλο, ως κάτι παραπάνω από ένα πρόσωπο που σπουδάζει κάπου, κάτι. Ευχαριστώ για αυτή την ευκαιρία.»
«Οι εθελοντές που ήταν υπεύθυνοι για τις ομάδες των παιδιών δέθηκαν μαζί τους! Χαιρόντουσαν, τρέχανε, αγωνιούσαν για τα αποτελέσματα μαζί με τα παιδιά σαν να ήταν ένα!»
«Ήταν μια εμπειρία που σίγουρα θέλουμε να την ξαναζήσουμε χωρίς δεύτερη σκέψη!»
«Το περιεχόμενο του διαγωνισμού, η ρομποτική, κέντρισε το ενδιαφέρον από πολλές εθελόντριες και εθελοντές και τις/τους παρακίνησε να ερευνήσουν το αντικείμενο μετά το πέρας της εκδήλωσης»
«Η διαμόρφωση και η δομή τους διαγωνισμού κέντριζε την περιέργεια σε όσους δεν γνώριζαν για την ρομποτική αλλά και κρατούσε ζωντανό τα ενδιαφέρον σε όσους γνώριζαν για το αντικείμενο»
«Ειδικότερα, το ότι ήταν μία δράση, στην οποία συμμετείχαν παιδιά αποτέλεσε μία πολύ καλή ευκαιρία για να αποκομίσουμε εμπειρία μέσα από την ενασχόλησή μας με αυτά (όπως είπαμε το μεγαλύτερο μέρος των εθελοντών προέρχεται από παιδαγωγικά τμήματα). Το γεγονός ότι συμμετείχαν μικρά παιδιά μας έδωσε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή μαζί τους και να ανακαλύψουμε πως τα παιδιά ασχολούνται με το κλάδο της ρομποτικής και ενδιαφέρονται να μάθουν καινούρια πράγματα.»